Del 7 de juny al 28 de juliol

Les meves fotografies em fan por. Eugeni Forcano i Josep Pla

EXPOSICIÓ A L’ESPAI BETÚLIA DE BADALONA

A mitjans dels anys seixanta Josep Pla era un dels més prestigiosos escriptors del país i Eugeni Forcano s’havia consolidat com un dels nostres més reconeguts fotògrafs. Tots dos treballaven per a la revista Destino i semblava inevitable que en algun moment acabarien coneixent-se i col·laborant. Aquest moment va arribar la primavera de 1966 quan Josep Vergés, propietari de l’editorial Destino, va demanar a Josep Pla que redactés l’article que acompanyaria les fotografies que Forcano havia fet del mercat de Banyoles.

La relació entre Forcano i Pla va ser molt breu però intensa, carregada d’admiració i de respecte. Forcano sentia autèntica veneració per Pla i aquest, al seu torn, estava fascinat per les fotografies de Forcano.

En aquesta exposició, comissariada per Josep Guindo, Antoni Martí Monterde i Josep Maria Forcano, es presenta un ampli recull de documents i les fotografies fetes per Eugeni Forcano a Josep Pla, tant del reportatge dels dos intensos dies de febrer de 1966 com les que va dedicar posteriorment al llibre A l’ombra seductora de Josep Pla, carregades de simbolisme i d’afecte per l’escriptor.