Vermut Literari Josep Pla

Caterina Albert/Víctor Català Entre l’Escala i Barcelona

Dissabte, 23 de juliol de 2022 a les 12 h

El Jardí de la Dorothy

L’espai de lectura a l’aire lliure als Jardins de Cap Roig porta el nom de la seva creadora, Dorothy Webster: el Jardí de la Dorothy. La Fundació Josep Pla ha dissenyat una programació d’activitats per a públic general i familiar, pensada per gaudir de la literatura catalana de la mà d’autors i autores inspirats per la Mediterrània, fascinats pel mar i la natura. Les propostes són els dissabtes.

Properes activitats:

• 23 de juliol a les 11 h
    “Joan Maragall: Pels camins de l’aigua” a càrrec de Jordi Boixaderas, actor.

A través de la veu de l’actor Jordi Boixaderas, ens endinsarem en la paraula viva de Joan Maragall. Amb el seu talent interpretatiu, Boixaderas dota les paraules del poeta d’una nova expressivitat, plena de nous efectes i colors, il·lustrant la fascinació per la natura que impregna la seva producció.

• 20 d’agost a les 11 h
    “Gaziel: La mar serena i lluminosa”
    a càrrec de Miquel Martín, escriptor, i Olga Cercós, actriu.
    Nascut a Sant Feliu de Guíxols,  el periodista i escriptor Gaziel (Agustí Calvet) és conegut per haver dirigit durant diverses dècades La Vanguardia, abans de la guerra civil. No obstant això, és l’autor d’una prosa suggerent, recollida en diversos volums. Llegits i interpretats per Miquel Martín i Olga Cercós, destriarem les claus del seu estil i de la seva relació amb el mar i el món mariner, que doten els seus textos d’una extraordinària sensualitat.

• 24 de setembre a les 12 h
    “Aurora Bertrana: Paradisos oceànics, Mediterrània sensual”
    a càrrec de Marta Montiel, actriu.
    Intrèpida i aventurera, Aurora Bertrana va ser una jove avançada a la seva època. Els seus viatges a la Polinèsia i al Marroc van deixar una empremta inesborrable a la seva producció literària, que avui tenim a l’abast, a punt per ser descoberta i assaborida de la mà de l’actriu Laura Masmiquel.

• 15 d’octubre a les 12 h
    “Josep Pla: Humor, candor…”
    a càrrec de Jordi Coromina, actor.
    Ironia, realisme mordaç, quotidianitat i, fins i tot, l’absurditat de la vida mateixa. L’actor Jordi Coromina ens converteix en espectadors de luxe de les escenes que recull Josep Pla a Humor, candor… Un espectacle basat en l’adaptació de Josep M. Fonalleras de les narracions de l’escriptor de Palafrugell, que ens permet descobrir i assaborir nous matisos de la prosa planiana.

• Consulteu les dates de la Ruta Josep Pla a Cap Roig…

Hora i lloc de trobada:
Un quart abans a l’entrada Jardins de Cap Roig