Vermut Literari Josep Pla

Caterina Albert/Víctor Català Entre l’Escala i Barcelona

Dissabte, 15 de maig a les 12.00 h

El Jardí de la Dorothy

L’espai de lectura a l’aire lliure als Jardins de Cap Roig porta el nom de la seva creadora Dorothy Webster: el Jardí de la Dorothy. La Fundació hi tenim a punt una programació d’activitats pensada per gaudir de la literatura d’autors inspirats per la Mediterrània: Josep Pla, Víctor Català, Joan Vinyoli i Joaquim Ruyra. Les propostes són els dissabtes.

• 10 d’abril, 15 de maig i 16 d’octubre a les 12.00 h
    “Vermut literari Josep Pla a Cap Roig”
    El Vermut Literari és una lectura compartida de textos de Josep Pla. Al voltant d’una taula, els llegirem en veu alta i en parlarem mentre assaborim un vermut que ens obri la gana i les ganes de llegir-ne més.

• 19 de juny i 13 de novembre a les 12.00 h
    “Caterina Albert/Víctor Català. Entre l’Escala i Barcelona” a càrrec de Meritxell Yanes, actriu
    La més bella i decorativa de les teories no pot ser contra la realitat dels actes, ens diu un personatge dels seus contes escrits en l’últim període. Repassarem algunes de les seves narracions escrites entre L’Escala i Barcelona, relats que desafien la moral i posen el dit al bell mig de la llaga. Un reflex de la societat de mitjans del segle XX escrits per una dona que amb 80 anys encara signa amb pseudònim masculí i mira el món més fresca que una rosa.

• 17 de juliol i 14 d’agost a les 10.30 h
    “Vinyoli, la poesia del mar” a càrrec de Miquel Martín, escriptor, i Olga Cercós, actriu.
    El poeta Joan Vinyoli va estiuejar durant 25 anys a Begur i va recórrer molts racons i pobles de la Costa Brava. Els seus poemes van quedar impregnats d’aquell paisatge marítim i de l’univers metafòric de la mar. Us proposem un viatge per la seva vida i la seva obra a través d’aquests poemes tan suggeridors, plens de fondària i bellesa com la mateixa mar.
  • 18 de setembre a les 12.00 h
    “Ruyra amb gust de sal” a càrrec de David Planas, actor i Berta Camps, actriu
    La fascinació de Ruyra pel mar, és comparable amb la seva fascinació pel llenguatge. Tot escoltant la gent de Girona, del Montnegre, de la Selva o els pescadors de Blanes, crea descripcions acurades de la naturalesa que tant admira. Us proposem una lectura dramatitzada a dues veus, d’algunes de les seves narracions, que ens acosten al món salat del mar.
  • Consulteu les dates de la Ruta Josep Pla a Cap Roig…

Lloc: El Jardí de la Dorothy dels Jardins de Cap Roig
Reserva: Jardins de Cap Roig al 972 614 582 –  icaproig@magmacultura.com