Exposició de petit format

Paraules en llibertat: Joan Salvat-Papasseit i Josep Pla

Des de la Fundació Josep Pla ens sumem a la commemoració de l’Any Salvat-Papasseit amb una exposició de petit format que podreu veure a l’entrada de la nostra seu.

Els escriptors Joan Salvat-Papasseit i Josep Pla es van conèixer gràcies a Xavier Nogués entre 1917 i 1919, quan tots dos rondaven els vint anys. Esperits lliures i companys de generació, envoltats d’art i de llibres, van compartir moltes hores de conversa a les galeries Faianç de Barcelona. La complicitat va cristal·litzar en una admiració mútua, tal com es pot constatar en articles periodístics, volums dedicats i textos manuscrits. Malauradament, aquesta amistat va quedar estroncada per la prematura mort del poeta.

No obstant això, Josep Pla no va deixar de recordar el seu amic de joventut, ja fos des les pàgines de Destino celebrant l’edició dels seus poemes, com en records i referències literàries, entre les quals destaca l’Homenot amb el qual Pla va reivindicar la valuosa contribució de Salvat a la literatura catalana contemporània.

Des de la Fundació Josep Pla, us presentem els testimonis documentals que conservem d’aquesta singular relació, en homenatge a Joan Salvat Papasseit en el centenari del seu naixement.