Destaquem

Servei educatiu de la Fundació Josep Pla

Catàleg Biblioteca Josep Pla

Recull bibliogràfic sobre literatura i paisatge

Arxiu de premsa sobre Josep Pla

Arxius de posts a internet sobre Josep Pla

Notes de premsa sobre l'activitat de la FJP

Pla en altres llengües

Butlletí

La Fundació a:

Arxiu a Pinterest
28.04 - 01.05 Flors i Violes. Palafrugell.

Intervenció artística al pati de la Fundació Josep Pla: Mig Europa cau...

A càrrec del Col·lectiu M323:
. Mar Medir, productora
. Jordi Palomeras, arquitecte tècnic
. Xavi Palomeras, comunicació
. Anna Sabrià, arquitecta

A principis del segle XX, la Gran Guerra va caracteritzar-se per l’estratègia de desgast i de les trinxeres, que va configurar un nou mapa geopolític a Europa i nous valors capitalistes. El col·lectiu M323 vol comparar-ho amb la situació actual, on les trinxeres territorials encara persisteixen i els valors hereus de la Gran Guerra semblen estar més en crisi que mai.

“Durant la guerra s'obrien trinxeres inútils per dissimular les trinxeres vertaderes. La superestructura política feia el mateix servei que feien les trinxeres inútils durant la guerra. En aquest sentit —i això és el que l'experiència avui demostra clarament— la classe política, podrida i infecta com era i tot, representava una força de consolidació, era una mena de distracció imponent dels vertaders nuclis directius”

Josep Pla. Prosperitat i rauxa de Catalunya.
Barcelona: Ed. Destino, OC XXXII, p. 96

El pati es podrà visitar de 10:00 a 14:00 i de 17:00 a 20:30. Consulteu també les activitats complementàries:

. 28.04 a les 11:30
Grup instrumental de Guitarres de l’Escola de Música de Palafrugell.

. 28.04 a les 18:00
Visita guiada a l'exposició temporal Mig Europa cau. Impressions de Josep Pla sobre la Gran Guerra a càrrec de Francesc Montero (Càtedra Josep Pla, FJP-Grup62-UdG), comissari de l'exposició.

. 29.04 a les 19:00
Recital Mig Europa cau a càrrec dels alumnes del taller Prendre la Paraula de l’Aula de Lletres de Palafrugell.

. 30.04 a les 17:00
Concert amb Flowers and Flutes (conjunt flautes) de l’Escola de Música de Palafrugell.

. 01.05 a les 19:00

Exposició temporal

Fins al 6 de maig

"Mig Europa cau. Impressions de Josep Pla sobre la Gran Guerra"
Coproducció:
Fundació Josep Pla
Càtedra Josep Pla (Fundació Josep Pla, Grup 62 i Universitat de Girona)

Dissabte 29 de març a les 19:00
Visita guiada a càrrec de Francesc Montero, comissari
Cal reserva prèvia: 972305577

Llegiu el recull de premsa i mireu-vos el video de la inauguració.

Eugeni Forcano. In memoriam