Inici arrow Darreres notícies arrow Novetats editorials

Novetats editorials Imprimir a/e

Pla, Josep. Noapte de primăvară. Bucarest: RAO, 2008.

La traducció de Nocturn de primavera al romanès s'ha publicat amb la col•laboració de d'Institut Ramon Llull. Es tracta d’una de les escasses novel·les de l’escriptor i explica les interioritats de la societat d’una capital de comarca essencialment comercial. S’ha dit que, de fet, està basada en la vida de La Bisbal d’Empordà a mitjans de s. XX. La traducció està basada en la segona versió de la novel·la que Pla va incloure a l’Obra Completa definitiva de Destino.

Vallribera i Puig, Pere. Medicina i farmàcia en l'obra de Josep Pla. Barcelona: Societat Catalana d'Història de la Farmàcia, 2008.

Es tracta d'un monogràfic amb citacions diverses sobre salut i medicina, sobre els doctors que Pla va conèixer i que esmenta en la seva obra, i sobre les malalties que va patir, amb especial menció a l’Infart de miocardi.

Sindicació RSS