Inici arrow Darreres notícies arrow 11.03.12 Pla a Taula a l'Espai del Peix. Palamós 13:30

11.03.12 Pla a Taula a l'Espai del Peix. Palamós 13:30 Imprimir a/e
"Sempre he cregut que la taula és un element decisiu de sociabilitat i de tolerància"
Josep Pla,
El que hem menjat
OC XXII, 13

Pla a taula a l'espai del peix

El Museu de la Pesca i la Fundació Josep Pla us proposem un àpat literari amb tertúlia gastronòmica a l'Espai del Peix de Palamós, "Pla a taula" amb Anna Maluquer. Partint de la literatura gastronòmica de Josep Pla, es posaran a taula productes i plats recollits per l'escriptor mentre escoltem i comentem els seus discerniments culinaris.

Sardines a la brasa
Sopa de pescadors
Bacallà a la llauna
Cassola d’arròs amb canana i botifarra negra
Crema catalana i carquinyolis

Condicions

Preu: 32,00 €
         Inclou:
         . Una entrada per visitar la Fundació Josep Pla
         . Una entrada pel Museu de la Pesca

Lloc: Espai del Peix - Moll pesquer, s/n - Palamós
Reserveu a: Museu de la Pesca 972 600 424 - 972 312 333
Cartell

Pla a taula a l'Espai del peix

"Amb el que té una relació la bullabesa, donat que n'és el precedent indispensable, és amb l'olla de peix, plat generalment d'aquest mar i que en aquest litoral anomenem el suquet de peix - s'entén, el suquet de peix elemental, que es fa amb el peix en rassa o en rodella, l'all i el tomàquet directe, un raig d'oli, una mica de julivert i quatre patates. Aquest suquet es fa amb una olla tapada. Un gran cop de foc i ja està. Hi ha un altre suquet més complicat, que es fa en cassola, un sofregit i naturalment més temps. El primer se sol fer a l'aire lliure; el segon exigeix els fogons de les cases. El suquet es pot fer amb peix variat, però generalment es fa amb una sola classe de peix, és a dir, és un plat monogràfic. Així diem: un suquet de sardines (excel·lent), o de corball, o de llobarro, o de rascassa, o de nero."
Sobre París i França. OC IV, 636

Sindicació RSS