Destaquem

Servei educatiu de la Fundació Josep Pla

Catàleg Biblioteca Josep Pla

Recull bibliogràfic sobre literatura i paisatge

Arxiu de premsa sobre Josep Pla

Arxius de posts a internet sobre Josep Pla

Notes de premsa sobre l'activitat de la FJP

Pla en altres llengües

Butlletí

La Fundació a:

Arxiu a Pinterest
Josep Pla i la civilització surera, llibre i exposició

Muntatge fotogràfic a partir de dues imatges:
1. Josep Pla al Pedró de Pals, octubre 1955. Fundació Josep Pla. Col·lecció Frank Keerl Pla.
2. Classificant suro a can Pelayo, dècada del 1920. Arxiu Mas. Procedència Arsmtrong Cork. Col·lecció Paco Dalmau.
Edicions Baix Empordà amb el suporta de la Fundació Josep Pla publica el llibre Josep Pla i la civilització surera, el volum 6 de la col·lecció Àlbum de Records.

L'autora, Annie Unland, ha fet un excel·lent treball de recopilació i ordenació dels textos de Josep Pla sobre el món del suro, i a la vegada, ha dut a terme una intensa tasca de recerca de testimonis personals i documentals.

Vídeo de la presentació del 23.09.16

Podeu visitar l'exposició de fotografia històrica"Josep Pla i la civilització surera", comissariada per Annie Unland i dissenyada per Jordi Sàbat dins el marc de la IX Biennal de Fotografia Xavier Miserach, fins al 8 de maig.

Entrada gratuïta a l'exposició del 10 de setembre al 9 d'octubre!

Cultura i natura amb PALAFRUGELL +
ENTRADA CONJUNTA

. Jardí botànic Cap Roig

. Sant Sebastià
. Fundació Josep Pla
. Museu del Suro
. Torre de Can Mario
. Fundació Vila Casas
Neix PALAFRUGELL +, un nou producte per fomentar el patrimoni cultural i natural del municipi. El tiquet de 8€ té validesa d’un any i inclou una activitat cultural exclusiva, que canviarà cada mes i que pot ser un descompte, un 2x1 o un accés privilegiat a alguna activitat programada.

09.10.16 Ruta Josep Pla a Ullastret 12:00

El director de les excavacions, Miquel Oliva, i el professor Miquel Tarradell amb Josep Pla
Ullastret 1974
Aj. de Girona CRDI Autor: Narcís Sans Prats

El proper diumenge, 09 d'octubre a les 12 del migdia veniu a la ciutat ibèrica d'Ullastret, per conèixer la relació de Josep Pla i els seus amics arqueòlegs

Apunteu-vos les properes dates a l'agenda: 9 d'octubre i 4 de desembre

Podeu fer les reserves al MAC Ullastret 972 17 90 58 -

I si feu servir l'etiqueta #JosepPlaenRuta a Instagram, nosaltres compartirem la vostra fotografia al facebook i al twitter.

19.10.16 Taula rodona 19:00

La Càtedra Josep Pla de Literatura i Periodisme de la UdG organitza la taula rodona Han mirat aquesta terra. Els dietaris, Josep Pla i Miquel Pairolí, en record dels cinc anys de la mort de Miquel Pairolí.

Participen Raimon, Antoni Martí Monterde i Josep M. Fonalleras. Moderada Xavier Pla.

Data:19.10.16
Hora: de 19:00 a 21:00
Lloc: Centre Cultural La Mercè / Aula d'Humanitats
Gratuït prèvia inscripció

Oferta Servei Educatiu. Curs 2016-17

Consulteu l'oferta del Servei Educatiu
Nova activitat
2016-17!

Visita guiada a l'exposició de fotografia històrica
Josep Pla i la civilització surera

Josep Pla descriu la revolució que va suposar el suro a Palafrugell amb l’expressió “civilització surera”. Coneixeu tots els factors que hi van intervenir? ...el suro, les suredes, els artesans, els empresaris, els obrers, el mercat internacional... tot plegat, una manera de viure.

Aquest curs 2016-17 us oferim la possibilitat de conèixer el món del suro a Palafrugell a través de l’obra literària de Josep Pla i d’una mostra de fotografia històrica.

Durada aprox.: una hora
Núm. alumnes: màxim 20 alumnes per grup
Preu especial: 2,00 € per alumne (fins el 8 de maig de 2017)
Nivells: primària, secundària i batxillerat