GIRONA. Del 17.07.20 fins al 12.09.20

“El primer artista que vaig conèixer” Joan B. Coromina i Josep Pla

La Fundació Josep Pla i la Fundació Rafael Masó han coproduït aquesta exposició comissariada per Jordi Falgàs, director de la Fundació Rafael Masó que es podrà veure a la Casa Rafael Masó fins al 12 de setembre de 2020.

Premsa

Documentació

“I ara, si els sembla bé, ens arribarem a Castell d’Empordà travessant un paisatge de pujolets de corba dolça, tendra, inefable. Posat al cantell mateix d’una llarga espina montuosa que tanca la cassola de la vall del Daró a la Bisbal, el poble deu el seu nom modern al castell que hi féu edificar el comte d’Empúries Ponç Hug IV, a darreries del XIII, enfront del que tenia a la Bisbal la mitra de Girona. O potser el bisbe reforçà el seu castell de la Bisbal per tenir a ratlla el comte d’Empúries, instal·lat en l’avançada de Castell d’Empordà. […] la situació del poble és meravellosa i les pedres tenen una força d’evocació considerable.”

Josep Pla. El meu poble dins El meu país.
OC VII, 726.

Recomanem