Josep Pla com a pretext

La Fundació Josep Pla desenvolupa la seva activitat de promoure la lectura i els estudis de l’obra literària i periodística de l’escriptor de Palafrugell amb la intenció d’apropar-la a tots els àmbits de la cultura contemporània. Utilitzada sempre com a punt de partida d’anàlisis, interpretacions, revisions o il·lustracions, sovint la literatura i la personalitat de Josep Pla han servit de pretext per a l’expressió dels artistes plàstics.

Amb l’exposició Josep Pla com a pretext podreu conèixer una selecció del Fons d’Art de la Fundació Josep Pla que s’ha anat formant a partir de les donacions dels propis autors. Els artistes han treballat a vegades, com a il·lustradors de textos per encàrrec i d’altres, elaborant la seva obra fruit d’una lectura més personal. En tots els casos les peces resultants han estat una eina eficaç, reveladora de noves sensibilitats i de nous matisos.

Amb les seves aportacions, pintors i fotògrafs han fet l’univers planià una mica més gustós de tonalitats i ressonàncies. A tots ells, Rosa Aguiló, Lluís Bruguera, Modest Cuixart, Domènec Fita, Eugeni Forcano, Mercè Lluís, Pepa Mach, Josep Martinell, Xavier Miserachs i Tano Pisano, que ens han regalat un nou vehicle per a la divulgació de l’obra de Josep Pla, volem reiterar el nostre agraïment.

Aquesta exposició es va poder veure del 25.03.06 a l’1.05.06. al Castell de Benedormiens, a Castell d’Aro

“Aquest deu ésser el miracle dels bons escriptors clàssics i el miracle de l’art que no mor. Aquest miracle fa que aquests autors siguin sempre divertits –el divertiment és i serà sempre l’única pedra de toc per a jutjar una obra d’art- perquè no hi sobre res, ni res hi falta i són una aventura constant.”

Josep Pla. Caps-i-puntes. OC XLIII, 111.