Destaquem

Servei educatiu de la Fundació Josep Pla

Catàleg Biblioteca Josep Pla

Recull bibliogràfic sobre literatura i paisatge

Arxiu de premsa sobre Josep Pla

Arxius de posts a internet sobre Josep Pla

Notes de premsa sobre l'activitat de la FJP

Pla en altres llengües

Butlletí

La Fundació a:

Arxiu a Pinterest
Sant Jordi 2008

Vine per   !

Et convidem a llegir i escoltar,
les 12 hores de Lectura continuada
d’Aigua de mar de Josep Pla

Dimecres 23 d’abril, d’11:00 a 23:00
al Teatre Municipal de Palafrugell

Llavors, estimat amic, vivíem a Fornells – no pas a Fornells de Menorca, que és un lloc esventat i esquàlid, sinó a Fornells del nostre país, que és abrigat i dolcíssim. Després de tant vagabundejar pel món i de tantes i inútils fatigues, calia aturar-se un moment i reposar una mica. La determinació fou bona: hi vaig anar per quinze dies i al cap d’un any encara hi era, lluny de fam, de feina i de neguit.

Aigua de mar. OC. II, pàg. 11

Agenda d’actes de Sant Jordi a
Palafrugell 2008

Carta Sant Jordi 2008

Manifest Sant Jordi 2008 i butlleta d’adhesió

El Rellotger de Creixells

Pla, Josep. El Rellotger de Creixells. L'Àncora, 197. Destino, Barcelona, 2008

Novetat editorial !!

Destino publica la crònica d'una recerca que va fer l'escriptor, tenint ja més de setanta anys, de la memòria viva sobre un sanguinari bandoler de finals del XIX que actuava al Terraprim d'Empordà: el Rellotger de Creixells.

Una llaminadura de cent planes que Josep Pla escriu els anys 70 i que no ha estat publicada mai solta, si no que sempre ha format part del vol. 38 de l'Obra Completa, Escrits Empordanesos.

Bonada, Lluís. "Un escrit aparentment modest de Josep Pla". El Temps, 25.03.08

Comes, Melcior. "Anys d'anarquia". Diari de Balears, 29.03.08

Pla, Xavier. "Miniatura del món, segons Pla". Avui, 08.05.08

Pla, biògraf de Rusiñol a Sitges

Ens plau convidar-vos el proper divendres dia 14 de març a la inauguració de la itinerància a Sitges de l'exposició temporal 2007:

Pla, biògraf de Rusiñol

La presentació anirà a càrrec de Margarida Casacuberta, comissaria de l'exposició i coordinadora de l'Any Rusiñol i comptarà amb la presència de Gabriel Serrano, regidor de Cultura de l'Ajuntament de Sitges, i Miquel Sitjar, president de la Fundació Josep Pla.

Inauguració: 14.03.08 a les 19:00
Lloc: Sala Vaixells
         Palau Maricel de Sitges
         Carrer Fonollar, s/n
         08870 Sitges
Durada: fins l'11.05.08

elquaderngris.cat

Dissabte 8 de març, es posa en marxa
el blog
www.elquaderngris.cat

A partir del 8 de març i durant dos anys, el text del dietari de Josep Pla anirà apareixent al blog el mateix dia en què es pot llegir l'anotació el 1918 i 1919, però 90 anys després.

Vols rebre les anotacions que Pla va fer a El quadern gris al teu correu electrònic?

Subscriu-t’hi !

L'Internauta. Catradio. 01.03.08

Vàzquez, Eva. "Pla ingressa en la comunitat de blocs en els noranta anys d'«El quadern gris» . El punt, 05.03.08

És una iniciativa de
Xarxa de Mots

Visita del Conseller de Cultura

Joan Manuel Tresserras, Miquel Sitjar, president de la FJP i director del ST de Cultura a Girona, Lluís Medir, alcalde de Palafrugell i Anna Aguiló, directora de la FJP.

Dissabte, 16.02.08, el Conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació, Joan Manuel Tresserras, va fer una visita exhaustiva a les instal·lacions de la Fundació Josep Pla i al mas Pla de Llofriu.

Bataller, Jordi. "Tresserras visita la Fundació Josep Pla i el mas on va viure l'escriptor empordanès". Avui, 16.02.08

<< Inici < Anterior 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Següent > Final >>

Resultats 136 - 150 de 167