Fotografia de Lluís Català a partir d’un text de Josep Pla i una imatge de l’Arxiu Municipal de Palafrugell, col·lecció Carme Petit Deulofeu.

Josep Pla al Tabarín

El projecte “Josep Pla al Tabarín” és una iniciativa de l’Àrea de Cultura de l’Ajuntament de Palafrugell, l’Arxiu Municipal i la Fundació Josep Pla, en la qual s’estableix un joc d’il·lustració fotogràfica a partir d’un text de Josep Pla sobre algún aspecte de la Festa Major.

Josep Pla al Tabarín 2016

A partir d’un text de Josep Pla sobre Calella, el col·lectiu Tres Peus, fotògrafs de Palafrugell, ens presenta un fotomuntatge amb una imatge actual de Sota les Voltes i una de Jaume Ferrer Massanet que l’any 1920 va retratar la família Pla dinant allà mateix.

“Llavors Calella era un poble exclusivament de pescadors, perquè encara el turisme es reduïa a les quatre cases que algunes velles famílies de Palafrugell tenien al Canadell. Llavors les voltes eren les voltes, i les tres tavernes —del Noi Menut, d’En Batlle i de la Noia Rita— eren importants. S’hi podia beure i menjar molt bé a preus molt arreglats. Probablement Calella, llavors, era molt més bonic que ara.”

Josep Pla. El meu país. OC VII, 610.