Fotografia de Lluís Català a partir d’un text de Josep Pla i una imatge de l’Arxiu Municipal de Palafrugell, col·lecció Carme Petit Deulofeu.

Josep Pla al Tabarín

El projecte “Josep Pla al Tabarín” és una iniciativa de l’Àrea de Cultura de l’Ajuntament de Palafrugell, l’Arxiu Municipal i la Fundació Josep Pla, en la qual s’estableix un joc d’il·lustració fotogràfica a partir d’un text de Josep Pla sobre algún aspecte de la Festa Major.

Josep Pla al Tabarín 2019

El fotògraf palafrugellenc Lluís Català ha fusionat la seva imatge de l’actual plaça Nova de Palafrugell amb una imatge antiga de la col·lecció Carme Deulofeu de l’Arxiu Municipal de Palafrugell, a partir del següent text de Josep Pla:.

“Les fotografies meves em fan por i no pas per la quantitat més o menys grossa de vanitat personal que poden contenir, sinó per l’aclaparadora semblança que tenen amb mi mateix: la mobilitat de les faccions, la projecció externa dels sentiments, la gesticulació excessiva, la impossibilitat de mantenir-me en un to i una fredor plausibles.”

Josep Pla. Notes disperses. OC XII, 375.