Fotografia de Lluís Català a partir d’un text de Josep Pla i una imatge de l’Arxiu Municipal de Palafrugell, col·lecció Carme Petit Deulofeu.

Josep Pla al Tabarín

El projecte “Josep Pla al Tabarín” és una iniciativa de l’Àrea de Cultura de l’Ajuntament de Palafrugell, l’Arxiu Municipal i la Fundació Josep Pla, en la qual s’estableix un joc d’il·lustració fotogràfica a partir d’un text de Josep Pla sobre algún aspecte de la Festa Major.

Josep Pla al Tabarín 2018

El fotògraf palafrugellenc Enric Bruguera ha fusionat la seva imatge de l’actual plaça Nova de Palafrugell amb la de Jaume Ferrer Massanet de l’Arxiu Municipal de Palafrugell.

“A l’estiu, una de les coses més agradables que es poden fer, al vespre, a la vila, és anar a seure a Plaça Nova —a esperar la fresca del ventet de la terra. A les terrasses dels cafès d’aquesta plaça, s’hi està bé, sobretot ara que els arbres s’hi van fent i l’escenografia dels llums moderns es lliga tan bé amb la botànica municipal. Com que sempre hi trobeu gent que no calla mai —perquè el peix fregit és xafarder de mena—, gairebé no heu de fer cap esforç mental. A l’estiu, a Plaça Nova, s’hi bada admirablement.”

Josep Pla. El meu país. OC VII, 676-677.