Inici arrow Què fem? arrow Tallers arrow Llegim i sentim

Llegim i sentim Imprimir a/e
Un nou taller basat en la lectura sensitiva. Obrim tots els sentits a través de la literatura.

“Al Canadell, el vent hi bat de ple a ple: piquen les portes i finestres, les cortines de malla s’inflen en una forma elefantiàsica, s’esqueixen les persianes, s’alça una polseguera insuportable. El vent és llepissós i humit i despentina homes i dones.”

El meu país. OC VII, 266

Durada aprox: una hora i mitja
Núm. alumnes: Mínim 20 i màxim 25 alumnes per grup
Preu: 4,00 € per alumne
Nivells: 2n, 3r, 4t, 5è i 6è de primària, ESO, batxillerat i adults
Més informació, adaptacions i reserves: - 972 30 55 77

Aprenem a sentir, escoltar, flairar, palpar, mirar, assaborir... A partir de les sensacions provinents del món que ens envolta volem apropar els alumnes a la literatura, ajudar-los a fer els primers passos cap a la descripció de l’entorn més proper i la creació literària. Fem de badocs per convertir-nos en bons observadors.

El taller té tres variants temàtiques que podeu escollir:

1. Els factors climàtics. Entendrem a través de la literatura què és el clima i com ens afecta.

2. El menjar. Els textos sobre el menjar i la cuina ens portaran a assaborir el món gastronòmic de l’autor.

3. El viatge. Descobrirem noves geografies, ciutats i racons que Josep Pla va descriure al llarg dels seus viatges com a periodista.

METODOLOGIA DE TREBALL

1. Introducció a la figura de Josep Pla: breu recorregut per la vida i l’obra de l’escriptor a l’Exposició permanent “Josep Pla (1897-1981)”.  Farem ús de fotografies antigues per ajudar a construir el discurs de la visita i així fer-la més entenedora per als diversos nivells.

2. Diàleg: reflexió sobre les sensacions que ens provoca el clima, el menjar i el viatge i com l'escriptor en parla en la seva obra.

3. Lectura sensitiva a partir de la lectura de petits textos de Josep Pla sobre el clima, els aliments i els viatges. Els alumnes aniran descobrint la importància dels sentits en la literatura de l’autor.

4. Treball plàstic. De la imatge visualitzada durant la lectura sensitiva en farem una composició plàstica amb materials diversos.