Taller El país del vent. Escola Sant Jordi de Palafrugell. Fundació Josep Pla, 2017.

Tallers educatius

Els tallers que oferim des del nostre Servei Educatiu tenen l’objectiu de despertar l’interès pel text literari a partir de les seves característiques formals: la descripció, la comparació, la metàfora, les imatges, les anècdotes, la ironia… L’experiència contemporània i quotidiana, com ara, l’expressió de sensacions, de sentiments o la difusió d’imatges, ens permetrà copsar la intensitat de cada text.

Selfies i tuits amb estil

Aprofitant la commemoració del centenari del naixement de l’escriptor Joan Fuster, ens hem capbussat en la seva relació amb Josep Pla. Més enllà de la complicitat i relació personal, ens hem endinsat en les particularitats i punts en comú del seu estil i punt de vista sobre el món i la gent del seu voltant.  Com a resultat, trobem un ampli ventall de formes, gèneres i recursos que, degudament actualitzats, continuen sent aplicables avui. Encara que sigui amb major presència de l’àmbit digital i de les xarxes socials, continuem mirant el món, i expressant-lo amb la nostra veu: una veu que hem de saber trobar i singularitzar. Amb l’ajuda de Fuster i Pla, donarem als nostres selfies i tuits un estil únic!

Joan Fuster i Josep Pla a Cullera, 1954. Fundació Josep Pla. Col·l. Josep Vergés

Durada aprox.: una hora i mitja aprox.
Núm. participants: Mínim 20 i màxim 25 participants per grup
Preu: 4,50 € per alumne
Nivells: 4t ESO, batxillerat i adults
Lloc de l’activitat: Fundació Josep Pla