Taller El país del vent. Escola Sant Jordi de Palafrugell. Fundació Josep Pla, 2017.

Tallers educatius

Els tallers que oferim des del nostre Servei Educatiu tenen l’objectiu de despertar l’interès pel text literari a partir de les seves característiques formals: la descripció, la comparació, la metàfora, les imatges, les anècdotes, la ironia… L’experiència contemporània i quotidiana, com ara, l’expressió de sensacions, de sentiments o la difusió d’imatges, ens permetrà copsar la intensitat de cada text.

I ara on he d'anar?

A Alacant vaig trobar excel·lents amics, i la cuina del país, semblà que ens feia la vida una mica més agradable.

Josep Pla. El meu país. OC VII, 296.

A partir d’un viatge virtual pels Països Catalans, i d’una activitat plàstica final, els participants s’iniciaran en l’univers literari de Josep Pla. Aquest taller ha estat elaborat i desenvolupat per La Sirga Cooperativa.

Objectius

1. Apropar els participants a la figura de Josep Pla, destacant la seva contribució a la literatura catalana.
  2. Adquirir les capacitats per reconèixer i interpretar el mapa i la geografia dels Països Catalans, així com les particularitats dels diversos territoris mitjançant textos literaris.
  3. Afavorir el desenvolupament de la competència lectora a través de la comprensió i interpretació de la literatura de Josep Pla.

• Introducció a la figura de Josep Pla.
  • Treball en grup-classe: contacontes pels Països Catalans interactiu amb el qual els participants seran immersos en les històries i paisatges captivadors dels Països Catalans, destacant els llocs que van inspirar les descripcions de Josep Pla.
  • Treball individual de geolocalització i descripció oral i plàstica del seu propi poble o carrer, connectant les experiències literàries amb el seu entorn quotidià.
  • Reflexió conjunta sobre les experiències viscudes durant el taller, destacant les connexions entre la literatura de Josep Pla i la realitat actual.

Durada aprox.: una hora i mitja.
Núm. participants: Mínim 20 i màxim 25 participants per grup
Preu: 4,50 € per alumne
Nivells: primer cicle de primària
Més informació, adaptacions i reserves:
info@fundaciojoseppla.cat – 972 30 55 77