Taller El país del vent. Escola Sant Jordi de Palafrugell. Fundació Josep Pla, 2017.

Tallers educatius

Els tallers que oferim des del nostre Servei Educatiu tenen l’objectiu de despertar l’interès pel text literari a partir de les seves característiques formals: la descripció, la comparació, la metàfora, les imatges, les anècdotes, la ironia… L’experiència contemporània i quotidiana, com ara, l’expressió de sensacions, de sentiments o la difusió d’imatges, ens permetrà copsar la intensitat de cada text.

Cap Roig, paraules i pinzellades

El matrimoni Woevodsky-Webster van tenir el somni de construir un castell i un jardí botànic en un lloc paradisíac. Coneixerem la seva història a través d’una ruta literària  construïda a partir de textos de Josep Pla. Tots tres es van conèixer i van compartir l’admiració per la bellesa de l’indret. Aquest taller incorpora l’expressió plàstica a l’adaptació de la Ruta Josep Pla a Cap Roig, orientada a treballar la descripció literària comparada amb la pintura de paisatges.

Cap Roig. Vista des dels Jardins de Cap Roig

Autor Lluís Bruguera

“A l’esquerra, seguint la costa, el cap Roig, sanguinolent i xato, immergeix la seva forma monstruosa i pesada en l’aigua.”

Josep Pla. Tres guies. OC XXX, 108.

Durada aprox.: dues hores
Núm. alumnes: Mínim 20 i màxim 25 alumnes per grup
Preu: 4,50 € per alumne
Nivells: cicles mitjà i superior de primària i ESO
Més informació, adaptacions i reserves:
info@fundaciojoseppla.cat – 972 30 55 77

Itinerari

1. Inici: Entrada al Jardí Botànic
  2. Els jardins
  3. El castell
  4. El jardí dels enamorats
  5. El mirador de les Formigues
  6. El mirador de la Lady
  7. La placeta del te
  8. Les torres
  9. Jardí de la Dorothy: treball plàstic.

Activitat dissenyada per la Fundació Josep Pla, i coproduïda per la Fundació Josep Pla i la Fundació “La Caixa”.