Inici arrow Què fem? arrow Recitals arrow Palafrugell d'arrel

"Palafrugell d'arrel" per Anna Maluquer Imprimir a/e

Aquest recital és un viatge a Palafrugell, l’arrel d’un dels més grans escriptors que ha donat la nostra literatura.

Concerteu l'activitat
info[a]fundaciojoseppla.cat

A les vostres instal·lacions
Preu :120’00 € + quilometratge
Durada: 40 minuts

A la Fundació Josep Pla
Grups: mínim 30 persones
Preu : 5’00 €/pers.
Durada: 40 minuts

Palafrugell d'arrel, un recital d'Anna Maluquer sobre Josep Pla

RECITAL POÈTIC

De les arrels, poques vegades ens en podem alliberar o fer com si no existissin. Allò que ens ha acompanyat en els nostres anys de formació, des de les persones als paisatges i vivències, crearà un pòsit inesborrable en el nostre imaginari i difícil de controlar per la raó o la consciència.

No cal insistir en la intensitat amb què Josep Pla viu Palafrugell i els seus entorns i com els fa responsables de modelar la seva pròpia personalitat. Gran part de la seva obra ens fa prendre consciència també que només observant allò que ens envolta podem arribar a copsar una multitud de realitats i, per tant, de coneixements.

Per Josep Pla els paisatges nous, sí, ens enlluernen, però aquest mateix enlluernament no ens en deixa copsar els matisos, és a dir, ens priva de l’excitació de la descoberta d’allò imperceptible. Concloure, després d’una vida tan rica en paisatges, que “no hi ha res de més excitant que viatjar pel propi país”, ens diu molt de la personalitat de Josep Pla: un palafrugellenc amb aquell gra de sorra al cap que el va dur a divagar per les aigües literàries durant tota la seva vida.

Anna Maluquer

Personalment parlant, m’agraden els paisatges molt limitats, petits, de detallisme perceptible, de possibilitats d’accés a la seva matisació particular.

El meu país. OC VII, 205