Dibuix original Josep Martinell

Ruta Josep Pla

La Ruta Josep Pla és un itinerari de caràcter turístic i cultural que la Fundació Josep Pla va dissenyar l’any 1993 per donar a conèixer diversos llocs significativament planians del municipi de Palafrugell, i per oferir una experiència de lectura més enriquidora a través de la vinculació de la literatura amb el patrimoni i el paisatge.

Ruta Josep Pla a Girona

En el volum Girona, un llibre de records, Josep Pla va evocar la imatge de la ciutat que va conèixer durant la joventut. Alumne de l’Institut, i fent vida a l’internat del Col·legi dels Maristes, Pla va recórrer els racons de la ciutat observant la vivesa de la seva gent i deixant-se captivar per la bellesa i màgia dels seus espais més emblemàtics. Ja en la maduresa, va deixar constància de les seves impressions en el llibre dedicat a Girona, un autèntic homenatge literari de la ciutat que posteriorment va recollir al volum Primera volada de la seva Obra Completa.

La Ruta Josep Pla a Girona va ser creada el 2012 per l’Escola Municipal d’Humanitats de l’Ajuntament de Girona en col·laboració amb la Fundació Josep Pla, per commemorar el 60è aniversari de la publicació de la primera edició del llibre. Deu anys més tard, recuperem aquesta iniciativa amb una proposta renovada i actualitzada amb altres continguts sobre la relació de l’escriptor amb la ciutat.

Ruta Josep Pla a Girona. Juny 2022

“Davant teníem, com si ens vingués a sobre, molt pròxima, amb una força implacable, la nau imponent de la Catedral. Més a la dreta es veia, finíssima i altiva, l’agulla de Sant Feliu. Més a la dreta encara, les grans masses vegetals de la Devesa tenien, tocades del vinagre tardoral, una elegància fabulosa que la bromositat de l’atmosfera matisava de blau. A l’esquerra de la Catedral la terra s’alça i a sobre corren les muralles i els baluards coberts d’heures. Més enllà la muntanya de Montjuïc, paisatge militar intens i dramàtic, sec i àrid, era una irisació de minerals clapejada de mates d’estepa -petites flors violàcies-, d’ortigues i argelagues. A primer terme, sobre unes cases rònegues, emergia, torrat, humil i mil·lenari, el campanar de Sant Pere de Galligans..”

Josep Pla. Girona un llibre de records.
OC III, 34-35.

Grups prèvia concertació

Lloc de trobada:
Jardí de la Infància

Preus:
Fins a 15 persones: 100,00 €/grup (120,00 € els caps de setmana i festius)
A partir de 16 persones: 5,00 €/persona (6,00 €/persona els caps de setmana i festius).

A partir de 27 persones, el grup s’haurà de dividir, per tal de garantir la qualitat de l’activitat.

Durada: 2 hores aproximadament
Informació i reserva: info@fundaciojoseppla.cat

Entrades individuals

Sessions i reserves: consulteu l’agenda