Dibuix original Josep Martinell

Ruta Josep Pla

La Ruta Josep Pla és un itinerari de caràcter turístic i cultural que la Fundació Josep Pla va dissenyar l’any 1993 per donar a conèixer diversos llocs significativament planians del municipi de Palafrugell, i per oferir una experiència de lectura més enriquidora a través de la vinculació de la literatura amb el patrimoni i el paisatge.

Ruta Josep Pla a Cap Roig

Creada l’any 2018, és una ruta per a conèixer Cap Roig. La documentació que es conserva als arxius de Cap Roig i de la Fundació Josep Pla ens permeten explicar la història del matrimoni Woevodsky-Webster i del seu projecte, el somni de construir un castell i un jardí botànic en un lloc paradisíac, a través de la literatura de Josep Pla amb qui compartien l’admiració per la bellesa de l’indret i la voluntat de conservació del paisatge, així com la preocupació pel futur dels seus llegats.

Josep-Pla-Cap-Roig-dos

Els germans Pla amb uns amics. Aigua Xelida, 1916. Fundació Josep Pla, col•l. Editorial Destino

“Cap al 1927, Mr. Woevodsky, un cavaller, ex-coronel rus emigrat a Londres, arquitecte, molt relacionat amb la societat anglesa, després d’un llarg viatge pel Mediterrani amb la intenció de fincar-s’hi, descobrí Cap Roig i el considerà com un dels llocs més bells dels que havia vist fins a la data. Comprà terrenys, inicià la construcció d’una gran residència, però sobretot dedicà la màxima atenció a la formació d’un gran jardí paisatgístic que servís de marc a un altre de més reduït, de gust italià ―perspectiva esglaonada de boixos i xiprers sobre un paisatge de mar, realitzada amb una agudíssima comprensió de la geometria romàntica. Construí, a més, per als jardiners i el servei un nucli d’habitacions d’estil popular del país i ho va fer amb suma habilitat i màxima gràcia.”

Josep Pla. Tres guies. OC XXX, 116.

Grups prèvia concertació

Inici: Entrada al Jardí Botànic

Durada: dues hores aproximadament
Reserva: info@fundaciojoseppla.cat

Entrades individuals

Sessions i reserves: consulteu l’agenda

Inici: Entrada al Jardí Botànic

Durada: dues hores aproximadament

Oller, Sílvia. “La perla colorista de Pla” La Vanguardia, 08.03.18

Itinerari

1. El vilage
  2. Els jardins
  3. El castell
  4. El jardí dels enamorats
  5. El mirador de les Formigues
  6. El mirador de la Lady
  7. La placeta del tè
  8. Les torres

Activitat dissenyada per la Fundació Josep Pla, i coproduïda per la Fundació Josep Pla i la Fundació “La Caixa”.