Dibuix original Josep Martinell

Ruta Josep Pla

La Ruta Josep Pla és un itinerari de caràcter turístic i cultural que la Fundació Josep Pla va dissenyar l’any 1993 per donar a conèixer diversos llocs significativament planians del municipi de Palafrugell, i per oferir una experiència de lectura més enriquidora a través de la vinculació de la literatura amb el patrimoni i el paisatge.

Ruta Josep Pla a Calella

La Ruta Josep Pla és un passeig literari per conèixer diversos indrets significativament planians de Calella de Palafrugell. El punt de trobada és l’oficina de turisme de Calella, ubicada a Sa Perola, antic tenyidor de xarxes. La passejada transcorre des del mirador dels Burricaires, al Port Bo i la platja del Canadell, passant arran d’aigua per la terrassa de can Genís. A Calella, els textos de Pla que llegirem entre tots, ens evocaran el paisatge i l’estiueig de la seva joventut, i coneixerem uns quants calellencs importants: la Marieta Batlle, en Pepet Gilet, l’Hermós…

Josep Pla a La Marineda. Calella de Palafrugell, anys 1940. Fundació Josep Pla, col. Josep Vergés.

“Al Canadell es produeix, entre les famílies, una certa promiscuïtat. Des de fa molts anys que hi va la mateixa gent. Això fa que gairebé tot se sàpiga.”

Josep Pla. El quadern gris. OC I, 245.

“Confesso que tinc una certa debilitat per Calella de Palafrugell. En realitat forma part, molt directament, del meu poble. És un dels llocs que tenen més gràcia de la nostra costa nord. És un poble prodigiosament bonic –sobretot vist des del mar.”

Josep Pla. Aigua de mar. OC II, 516.

“L’estiueig al Canadell és crepuscular –familiar. És un barri de Calella. Hi ha una platja fet per una riera, com totes les platges, emmarcada per unes casetes amb un jardinet al davant tancat per una reixa. Semblen un dibuix de criatura. Aquestes cases són posseïdes per algunes famílies de Palafrugell, benestants. Tothom s’hi coneix.”

Josep Pla. El quadern gris. OC I, 241.

Grups prèvia concertació

Preus:
Fins a 15 persones: 100,00 €/grup (120,00 € els caps de setmana i festius)
A partir de 16 persones: 5,00 €/persona (6,00 €/persona els caps de setmana i festius).

A partir de 27 persones, el grup s’haurà de dividir, per tal de garantir la qualitat de l’activitat.

Durada: una hora i quart aproximadament
Reserva: info@fundaciojoseppla.cat

Entrades individuals

Sessions i reserves: consulteu l’agenda