Dibuix original Josep Martinell

Ruta Josep Pla

La Ruta Josep Pla és un itinerari de caràcter turístic i cultural que la Fundació Josep Pla va dissenyar l’any 1993 per donar a conèixer diversos llocs significativament planians del municipi de Palafrugell, i per oferir una experiència de lectura més enriquidora a través de la vinculació de la literatura amb el patrimoni i el paisatge.

Ruta Josep Pla pel Palafrugell surer

La Ruta Josep Pla pel Palafrugell surer és una passejada literària que recorre els llocs de memòria de la indústria que va provocar un canvi radical en la societat palafrugellenca d’ençà del S. XVIII i fins a l’actualitat. Josep Pla descriu aquest fenomen com una veritable revolució que fa néixer una civilització nova, cosmopolita i moderna, un canvi que deixa petja en l’urbanisme, l’organització social, les mentalitats i la manera de viure i que, fins i tot, serà perceptible en el llenguatge palafrugellenc: expressions de l’ofici han passat a formar part de la llengua habitual.

Muntatge fotogràfic a partir de dues imatges:
1. Josep Pla al Pedró de Pals, octubre 1955. Fundació Josep Pla. Col·lecció Frank Keerl Pla.
2. Classificant suro a can Pelayo, dècada del 1920. Arxiu Mas. Procedència Arsmtrong Cork. Col·lecció Paco Dalmau.

“Era [El Club 3 X 4] una societat formada per exportadors de taps, generalment a Alemanya i a l’Europa Central, i el factòtum en fou el senyor Eduard Genís, un dels senyors més distingits i més coneixedors d’Europa a Palafrugell. El domicili del “3 X 4”, d’un gust alemany molt acusat, tenia les parets plenes de cartells de carnaval de les ciutats del Rin. Era un nucli de persones facecioses i divertides que feien el carnaval, es disfressaven sempre en comú, cosa que produïa un gran efecte, filharmònic, xafarder, conservador i apolític.”

Josep Pla. El meu país. OC VII, 596.

Grups prèvia concertació

Preus:
Fins a 15 persones: 100,00 €/grup (120,00 € els caps de setmana i festius)
A partir de 16 persones: 5,00 €/persona (6,00 €/persona els caps de setmana i festius).

A partir de 27 persones, el grup s’haurà de dividir, per tal de garantir la qualitat de l’activitat.

Durada: una hora i quart aproximadament
Reserva: info@fundaciojoseppla.cat

Entrades individuals

Sessions i reserves: consulteu l’agenda