Dibuix original Josep Martinell

Ruta Josep Pla

La Ruta Josep Pla és un passeig literari dissenyat per la Fundació Josep Pla per donar a conèixer als lectors, diversos indrets significativament planians de Palafrugell i el seu municipi: la casa natal de l’escriptor ―al carrer Nou, seu de la Fundació―, la casa familiar de l’antic carrer del Sol, el carrer Estret, plaça Nova ―centre neuràlgic de la vida palafrugellenca… I arran de mar, el paisatge de Tamariu, Sant Sebastià, Llafranc, Calella, Cap Roig…

La Fundació Josep Pla ofereix també, diverses rutes literàries monogràfiques que us descobriran amb més intensitat la història, la societat i els racons que van inspirar l’escriptor.

Demaneu-nos el guiatge a info@fundaciojoseppla.cat o 972 30 55 77 i si us ve de gust, dins el programa Josep Pla, cuina i paisatge podeu completar el passeig amb un àpat de cuina tradicional empordanesa de qualitat.

Ruta Josep Pla a París al MLC

Joan Pujol-Creus és un fotògraf osonenc que el 2010 va guanyar una beca per retratar París. La casualitat va voler que viatges amb el llibre “Notes sobre París” de Josep Pla sota el braç. El resultat és un retrat de París paral·lel a el retrat literari de l’escriptor, del qual en va sorgir l’exposició temporal de 2014 de la Fundació Josep Pla. Aquesta Ruta Josep Pla a París és una passejada literària elaborada a partir de l’exposició que està pensada exclusivament per al Mapa Literari Català i per tant no té guiatge.

Ruta Josep Pla a París al Mapa Literari Català.

“Si des d’alguna de les finestres adients del Museu del Louvre o des d’alguna del Ministeri de Finances, que forma l’ala del vell palau sobre la rue de Rivoli, edifici que ara, de vegades, freqüento perquè M. Brousse, el sots-secretari, té la generositat de rebre’m, es contempla el panorama urbà que ofereix la cour central de l’al·ludit palau, l’arc immediat, deliciós, de color de rosa, del Carrousel, els jardins de les Tulleries, la plaça de la Concòrdia, amb l’obelisc egipci central al mig que Napoleó portà d’Egipte, els  Camps Elisis sobre la perspectiva de l’arc de Triomf de l’Estrella,  l’efecte  és  inoblidable,  perquè hom té la  sensació de trobar-se davant d’una de les creacions de l’urbanisme més nobles, greus i intel·ligents del món que coneixem.”

Josep Pla. Notes sobre París. OC IV, 73-74.

Com la podeu fer

Entreu al Mapa Literari Català i feu-la virtualment.

Itinerari

1. Estació d’Orsay
  2. Notre-Damme de Lorette. Hotel Nantes
  3. Rue la Boétie. Picasso