Dibuix original Josep Martinell

Ruta Josep Pla

La Ruta Josep Pla és un passeig literari dissenyat per la Fundació Josep Pla per donar a conèixer als lectors, diversos indrets significativament planians de Palafrugell i el seu municipi: la casa natal de l’escriptor ―al carrer Nou, seu de la Fundació―, la casa familiar de l’antic carrer del Sol, el carrer Estret, plaça Nova ―centre neuràlgic de la vida palafrugellenca… I arran de mar, el paisatge de Tamariu, Sant Sebastià, Llafranc, Calella, Cap Roig…

La Fundació Josep Pla ofereix també, diverses rutes literàries monogràfiques que us descobriran amb més intensitat la història, la societat i els racons que van inspirar l’escriptor.

Demaneu-nos el guiatge a info@fundaciojoseppla.cat o 972 30 55 77 i si us ve de gust, dins el programa Josep Pla, cuina i paisatge podeu completar el passeig amb un àpat de cuina tradicional empordanesa de qualitat.

Ruta Josep Pla a L'Escala

La ruta Josep Pla a l’Escala és un recorregut dissenyat i produït per l’Alfolí de la sal-Museu de l’Escala, amb l’assessorament de la Fundació Josep Pla. Després de la Guerra Civil, en un context de postguerra, fam, grisor i abatiment general, Pla es refugia a l’Escala, d’esquena al país, i hi passa una llarga temporada esdevenint un més entre pescadors i vilatans. El Museu de l’Escala ha preparat una visita pels racons que Pla sovintejava: la fonda ca la Nieves, l’antic salí del port d’en Perris, el Cafè de Can Bofill o les antigues drassanes, on es va fer construir un llagut.

Ruta Josep Pla a l’Escala. Agost 2020

“Estibem les coses del bot de la millor manera que podem i fem cap a la taverna. La taverna de la senyora Neus, també coneguda per Can Gelada, i no cal dir per la taverna d’Arquímedes —el cognom del propietari és Ballester—, es troba molt a prop del port, en un dels carrers adjacents. El vent ens hi porta, com aquell qui diu, sense tocar a terra. Trobem obert – són les set – i, passada la porta, ens dirigim directament a la cuina. Els fogons són encesos i els de la casa, perfectament entaulats, esmorzem de forquilla. És un bon començament.”

Josep Pla. Aigua de mar. OC II, 94.

Grups prèvia concertació

Lloc de trobada:
L’Alfolí de la Sal – L’Escala

Mínim: 15 persones
Màxim: 25 persones
Preu: .
Durada: 1 hora i mitja aproximadament
Reserva: info@fundaciojoseppla.cat

Entrades individuals

Lloc de trobada:
L’Alfolí de la Sal – L’Escala

Mínim: 15 persones
Màxim: 25 persones
Preu: Consulteu l’agenda
Durada: 1 hora i mitja aproximadament
Reserva: info@fundaciojoseppla.cat

Itinerari

1. Alfolí de la Sal
  2. Antiga fonda ca la Nieves
  3. Antic port de l’Escala
  4. Les drassanes Sala, el llagut Mestral.
  5. El cafè de can Bofill i el passeig dels Tamarius
  6. Davant el Clos del Pastor