Dibuix original Josep Martinell

Ruta Josep Pla

La Ruta Josep Pla és un passeig literari dissenyat per la Fundació Josep Pla per donar a conèixer als lectors, diversos indrets significativament planians de Palafrugell i el seu municipi: la casa natal de l’escriptor ―al carrer Nou, seu de la Fundació―, la casa familiar de l’antic carrer del Sol, el carrer Estret, plaça Nova ―centre neuràlgic de la vida palafrugellenca… I arran de mar, el paisatge de Tamariu, Sant Sebastià, Llafranc, Calella, Cap Roig…

La Fundació Josep Pla ofereix també, diverses rutes literàries monogràfiques que us descobriran amb més intensitat la història, la societat i els racons que van inspirar l’escriptor.

Demaneu-nos el guiatge a info@fundaciojoseppla.cat o 972 30 55 77 i si us ve de gust, dins el programa Josep Pla, cuina i paisatge podeu completar el passeig amb un àpat de cuina tradicional empordanesa de qualitat.

Ruta Josep Pla a Ullatret

Després d’una recerca conjunta entre el Museu d’Arqueologia de Catalunya-Ullastret i la Fundació Josep Pla per explorar la relació de l’escriptor amb el jaciment arqueològic d’Ullastret i amb el món de l’arqueologia, ambdues entitats proposem una ruta literària que ens apropi a la realitat de les primeres excavacions, en un indret excepcional de la geografia catalana, a través de la força mitificadora de la paraula. La Ruta Josep Pla a Ullastret consistirà en una passejada pel Puig de Sant Andreu que suma patrimonis, els culturals -l’arqueològic i el literari- i el natural. La confluència d’interessos que va propiciar la trobada de l’escriptor amb els arqueòlegs pioners en l’excavació del jaciment ha ressorgit en aquest projecte.

Ullastret_josep_pla

“Per si fos poc el que representa l’Empordà a conseqüència de la impressionant campanada d’Empúries, aquests últims anys
s’ha descobert en aquestes terres l’establiment antic d’Ullastret, que és literalment sensacional. És ple de grans possibilitats. l com Empúries, Ullastret té a més del gran interès arqueològic un valor que prové de la pròpia situació geogràfica: està situat damunt un pujol que és el centre d’un paisatge meravellós  —potser el millor paisatge terrestre de l’Empordà petit o Baix Empordà.”

Josep Pla. Viatge a la Catalunya Vella. OC IX, 429.

Grups prèvia concertació

Informació i reserves: