Taller El país del vent. Escola Sant Jordi de Palafrugell. Fundació Josep Pla, 2017.

Tallers educatius

Els tallers que oferim des del nostre Servei Educatiu tenen l’objectiu de despertar l’interès pel text literari a partir de les seves característiques formals: la descripció, la comparació, la metàfora, les imatges, les anècdotes, la ironia… L’experiència contemporània i quotidiana, com ara, l’expressió de sensacions, de sentiments o la difusió d’imatges, ens permetrà copsar la intensitat de cada text.

—On són els meus papers?

“He escrit molt, perquè no he pensat més que a escriure”

Josep Pla. Articles amb cua. OC XXXI, 8.

Activitat infantil en la qual els participants coneixeran qui és l’escriptor Josep Pla. A partir d’un joc al voltant de l’exposició permanent “Josep Pla (1897-1981)” els participants i la monitora aniran descobrint i recuperant els papers, llibres, diaris, revistes… que l’escriptor ha perdut i no sap com trobar. L’ ajudem?

Metodologia

1.Presentació. A partir d’un joc d’identificació utilitzarem el plafó de fotografies que introdueix la nostra exposició permanent per reconèixer-hi l’escriptor.

2. Iniciem el recorregut a través dels cinc àmbits que formen l’exposició permanent on els participants aniran descobrint la figura de l’escriptor i a la vegada aniran trobant aquells papers, llibres, diaris i documents que Josep Pla ha perdut.

3. Reflexió final. Ja els hem trobat! Els tornem a l’escriptor. Amb aquest final ens adonem de la quantitat de documents que va escriure i en llegim uns mots abans de marxar.

Previous slide
Next slide

Durada aprox.: una hora
Núm. participants: Mínim 20 i màxim 25 participants per grup