Inici arrow Què fem? arrow Ruta Josep Pla arrow Ruta Josep Pla a Sant Sebastià

Ruta Josep Pla a Sant Sebastià Imprimir a/e
GRUPS PRÈVIA CONCERTACIÓ:

1 Fundació Josep Pla: audiovisual Josep Pla, viatger (24’)
2 Ruta Josep Pla a Sant Sebastià

Mínim: 20 persones
Preu: 4,50€ /pers.
Cap de setmana i festius: + 20%.
Durada: dues hores aproximadament
Reserva: - 972 30 55 77

ENTRADES INDIVIDUALS:

1 Fundació Josep Pla: audiovisual Josep Pla, viatger (24’)
2 Ruta Josep Pla a
Sant Sebastià

Consulteu l'agenda

Preu: 8,00 € i 4,00 € TR3SC i altres descomptes

Durada: dues hores
aproximadament

La Ruta Josep Pla és un itinerari dissenyat per la Fundació per tal de donar a conèixer als lectors de l’obra de Pla, diversos indrets significativament planians de Palafrugell i el seu municipi. La Ruta té un recorregut marcat per les referències biogràfiques i literàries de l’escriptor.

En aquesta oferta no s’inclouen tots els punts de l’itinerari sinó que es tracta d'un monogràfic en el qual incidim en la importància que l'escriptor donava a aquest paisatge: l'ermita, el far, les panoràmiques, i la pròpia muntanya.

En primer lloc visitareu la Fundació Josep Pla (carrer Nou, 51) on sereu informats dels objectius de l’entitat i del material que acull. A continuació veureu un audiovisual de presentació de l’escriptor i la seva trajectòria vital i literària.

Un cop acabada la visita a la Fundació ens dirigirem a Sant Sebastià. La primera parada és el mirador Joaquim Turró  des d'on es veu la badia de Llafranc. Després anirem a l'ermita, voltarem la torre de guaita del s.XV fins arribar a la terrassa-mirador de l'ermita per contemplar la immensitat del mar.

La carretera de Sant Sebastià esdevingué un pretext de magnífics descobriments quotidians. Un dia, sense saber com, em vaig trobar amb un llapis i un quadern a la mà. Vaig començar a posar adjectius darrera de cada pineda, de cada camp, de cada tros de mar. Vaig tractar d’escriure els sentiments que em produïa la visió de la terra diversa i de la blava mar escampada. Cada vegada que començava aquests exercicis estava dominat per una efusió ideal. No m’enamoraré mai tant de cap deessa, ni de cap melodia, com em vaig enamorar d’aquelles coses.

El meu poble dins El meu país. OC VII, 474-475