Dibuix original Josep Martinell

Ruta Josep Pla

La Ruta Josep Pla és un itinerari de caràcter turístic i cultural que la Fundació Josep Pla va dissenyar l’any 1993 per donar a conèixer diversos llocs significativament planians del municipi de Palafrugell, i per oferir una experiència de lectura més enriquidora a través de la vinculació de la literatura amb el patrimoni i el paisatge.

Des de la proposta inicial, el ventall de possibilitats de la Ruta Josep Pla s’ha anat ampliant amb altres espais del municipi: Calella, Llafranc, Tamariu, Llofriu, el far de Sant Sebastià i els jardins de Cap Roig. A més, ha incorporat recorreguts per altres punts del Baix Empordà, com Pals o Ullastret, i s’ha obert a horitzons més allunyats: L’Escala, Cadaqués, Girona, Barcelona i París. Aquestes noves localitzacions permeten també recorreguts monogràfics, a través dels quals es pot aprofundir en el coneixement de la trajectòria i producció de l’escriptor.

Com a proposta complementària, oferim la fórmula ‘Josep Pla, cuina i paisatge, on una de les Rutes Josep Pla es culmina amb un àpat de cuina tradicional empordanesa de qualitat en un restaurant de la zona on es duu a terme la Ruta.

Així, doncs, la Ruta Josep Pla ofereix propostes ideals per als visitants que vulguin dedicar des d’un matí a tot un cap de setmana recorrent els racons de Palafrugell i el seu entorn de la mà de l’autor d’El quadern gris. La Fundació Josep Pla programa regularment sessions amb dinamització i guiatge, i també ofereix la possibilitat de concertació per a grups amb reserva prèvia.

Demaneu-nos el guiatge a info@fundaciojoseppla.cat o 972 30 55 77.

“El meu poble és un poble com tants n’hi ha, té les qualitats i els defectes que hom li vulgui concedir. Ara, el genius loci és un fet real i concret, que actua sobre el nostre esperit. Així, si no sóc un esperit de campanar, tampoc no es pot dir que sigui un desarrelat i un vagabund de la geografia. Precisament perquè sóc un home d’un determinat rodal i en tinc plena consciència, em trobo potser en condicions de comprendre els rodals adjacents i d’eixamplar aquest horitzó ad libitum.”

Josep Pla. El meu país. OC VII, 679.