Inici arrow Què fem? arrow Ruta Josep Pla arrow Ruta Josep Pla a Ullastret

GRUPS PRÈVIA CONCERTACIÓ:

1 Entrada al MAC Ullastret
2 Ruta Josep Pla a Ullastret

Informació i reserves: Museu d’Arqueologia de Catalunya-Ullastret Afores, s/n. Puig de Sant Andreu - 17114 Ullastret - Tel. 972179058 www.mac.cat/seus/ullastret | macarqueologia | @macarqueologia

ENTRADES INDIVIDUALS:

1 Entrada al MAC Ullastret
2 Ruta Josep Pla a Ullastret

Consulteu l'agenda

Durada:
dues hores aproximadament

La Ruta Josep Pla és un itinerari turístico-cultural que la Fundació Josep Pla va dissenyar l’any 1993 per tal de donar a conèixer diversos llocs significativament planians del municipi de Palafrugell. Després d’una recerca conjunta entre el Museu d’Arqueologia de Catalunya-Ullastret i la Fundació Josep Pla per explorar la relació de l’escriptor amb el jaciment arqueològic d’Ullastret i amb el món de l’arqueologia, ambdues entitats proposem una ruta literària que ens apropi a la realitat de les primeres excavacions, en un indret excepcional de la geografia catalana, a través de la força mitificadora de la paraula. La Ruta Josep Pla a Ullastret consistirà en una passejada pel Puig de Sant Andreu que suma patrimonis, els culturals -l’arqueològic i el literari- i el natural. La confluència d’interessos que va propiciar la trobada de l’escriptor amb els arqueòlegs pioners en l’excavació del jaciment ha ressorgit en aquest projecte.

“Per si fos poc el que representa l’Empordà a conseqüència de la impressionant campanada d’Empúries, aquests últims anys s’ha descobert en aquestes terres l’establiment antic d’Ullastret, que és literalment sensacional. És ple de grans possibilitats. l com Empúries, Ullastret té a més del gran interès arqueològic un valor que prové de la pròpia situació geogràfica: està situat damunt un pujol que és el centre d’un paisatge meravellós -potser el millor paisatge terrestre de l’Empordà petit o Baix Empordà.”

Josep Pla. Viatge a la Catalunya Vella. OC IX, 429

Mireu-vos la notícia a TV3 del 27.07.15