Dibuix original Josep Martinell

Ruta Josep Pla

La Ruta Josep Pla és un passeig literari dissenyat per la Fundació Josep Pla per donar a conèixer als lectors, diversos indrets significativament planians de Palafrugell i el seu municipi: la casa natal de l’escriptor ―al carrer Nou, seu de la Fundació―, la casa familiar de l’antic carrer del Sol, el carrer Estret, plaça Nova ―centre neuràlgic de la vida palafrugellenca… I arran de mar, el paisatge de Tamariu, Sant Sebastià, Llafranc, Calella, Cap Roig…

La Fundació Josep Pla ofereix també, diverses rutes literàries monogràfiques que us descobriran amb més intensitat la història, la societat i els racons que van inspirar l’escriptor.

Demaneu-nos el guiatge a info@fundaciojoseppla.cat o 972 30 55 77 i si us ve de gust, dins el programa Josep Pla, cuina i paisatge podeu completar el passeig amb un àpat de cuina tradicional empordanesa de qualitat.

Ruta Josep Pla a Llofriu

Passejarem pels racons de la població acompanyats de la literatura de l’autor i descobrirem aquest lligam a partir de la realitat autobiogràfica i de la ficció novel·lística d’El campanaret.

La Ruta s’inicia al casc antic i va fins al cementiri. Passarem pel carrer del Ramal, el carrer del Puig Montoriol i el veïnat de Roma. Travessarem la riera i anirem a la plaça de l’Església de Sant Fruitós. I finalment visitarem el cementiri on hi ha la tomba de l’escriptor.

Llofriu, 2012. Fundació Josep Pla.

“Com que visc habitualment a l’Empordà Petit, a Palafrugell i concretament en una parròquia d’aquesta vila anomenada Llofriu, és natural que gairebé tots els meus viatges comencin per aquest rodal que té espais de paisatge tan bells i des del punt de vista de la meva existència tan inseparables del meu esperit.”

Josep Pla. El petit món del Pirineu. OC XXVII, 450.

Grups prèvia concertació

Mínim: 20 persones
Preu: 4,50€ /pers.
Cap de setmana i festius: + 20%.
Durada: dues hores aproximadament
Reserva: info@fundaciojoseppla.cat