Dibuix original Josep Martinell

Ruta Josep Pla

La Ruta Josep Pla és un passeig literari dissenyat per la Fundació Josep Pla per donar a conèixer als lectors, diversos indrets significativament planians de Palafrugell i el seu municipi: la casa natal de l’escriptor ―al carrer Nou, seu de la Fundació―, la casa familiar de l’antic carrer del Sol, el carrer Estret, plaça Nova ―centre neuràlgic de la vida palafrugellenca… I arran de mar, el paisatge de Tamariu, Sant Sebastià, Llafranc, Calella, Cap Roig…

La Fundació Josep Pla ofereix també, diverses rutes literàries monogràfiques que us descobriran amb més intensitat la història, la societat i els racons que van inspirar l’escriptor.

Demaneu-nos el guiatge a info@fundaciojoseppla.cat o 972 30 55 77 i si us ve de gust, dins el programa Josep Pla, cuina i paisatge podeu completar el passeig amb un àpat de cuina tradicional empordanesa de qualitat.

Ruta Josep Pla a Tamariu

La Ruta Josep Pla a Tamariu és una passejada des de la platja dels Liris, fins a la cala d’Aigua Dolça, passant pel Salí i la badia de Tamariu. Hi descobrirem el somni de vida de lliure que Pla va personificar en l’Hermós i altres pescadors de les cales empordaneses.

La Ruta Josep Pla a Tamariu és una passejada des de la platja dels Liris, fins a la cala d’Aigua Dolça, passant pel Salí i la badia deTamariu.

ruta-josep-pla-tamariu

Tamariu, 1932. Fundació Josep Pla, col·l. Josep Vergés

“Però a sota del prodigiós paisatge físic a Tamariu hi ha un esperit del lloc ─el genius loci─ indefinible, secret, misteriós, que sembla estar lligat amb la quinta essència de la llibertat. És aquest esperit emmarcat per una geografia prodigiosa el que deu haver mantingut en el nostre esperit més arcaic el somni de Tamariu com a modest paradís recuperable. Que aquest esperit es manté encara, ho demostra el fet que els estiuejants de Tamariu, quan se’ls fica el gra de sorra al cap, entren en estats de llibertat que ni ells mateixos no saben el que els passa.”

Josep Pla. El meu país. OC VII, 667-668.

Grups prèvia concertació

Mínim: 20 persones
Preu: 4,50€ /pers.
Cap de setmana i festius: + 20%.
Durada: una hora i quart aproximadament
Reserva: info@fundaciojoseppla.cat

Entrades individuals

Consulteu l’agenda