Dibuix original Josep Martinell

Ruta Josep Pla

La Ruta Josep Pla és un itinerari de caràcter turístic i cultural que la Fundació Josep Pla va dissenyar l’any 1993 per donar a conèixer diversos llocs significativament planians del municipi de Palafrugell, i per oferir una experiència de lectura més enriquidora a través de la vinculació de la literatura amb el patrimoni i el paisatge.

Ruta Josep Pla a Cadaqués

Després d’un primer contacte el 1918, relatat a ‘Un viatge frustrat’, la relació de l’escriptor de Palafrugell amb Cadaqués va esdevenir intensa als anys quaranta, quan hi va fer estada i hi va escriure el llibre ‘Cadaqués’ (1947). Els cadaquesencs que hi va conèixer i la bellesa del seu paisatge van captivar Josep Pla per sempre més. La ruta és un passeig per la badia de Cadaqués des del mirador d’es Pianc fins a es Baluard, acompanyats de les paraules de l’escriptor que descriuen el paisatge, relaten la vida i la història del poble i parlen dels amics que hi va fer.

A cura de la investigadora Annie Unland, la Ruta Josep Pla a Cadaqués és una iniciativa conjunta de l’Ajuntament de Cadaqués i la Fundació Josep Pla.

Ruta Josep Pla a Cadaqués. Setembre 2021

“La primera cosa que vaig fer, en entrar a la casa, fou acostar el sofà al balcó i posar una taula davant del llindar, per treballar. Com que la casa està acarada al sud i té tot el dia el sol a la cara, a l’estiu, vaig posar un filet de malla al llindar per endolcir la lluminositat. Quan la calor anà de baixa, el lloc esdevingué ideal per a estar. Ideal per a badar més que per a treballar. Entre una cosa i l’altra, però, vaig passar en aquell sofà, amb els papers i llibrots de la taula, moltes hores de prodigiosa solitud.

Josep Pla. Contraban dins Aigua de mar. OC II, 311.

Grups prèvia concertació

Lloc de trobada:
Mirador d’es Pianc

Durada: 2 hores aproximadament
Informació i reserva: info@fundaciojoseppla.cat

Entrades individuals

Sessions i reserves: consulteu l’agenda

Lloc de trobada:
Mirador d’es Pianc