Dibuix original Josep Martinell

Ruta Josep Pla

La Ruta Josep Pla és un itinerari de caràcter turístic i cultural que la Fundació Josep Pla va dissenyar l’any 1993 per donar a conèixer diversos llocs significativament planians del municipi de Palafrugell, i per oferir una experiència de lectura més enriquidora a través de la vinculació de la literatura amb el patrimoni i el paisatge.

Ruta Josep Pla a Ullastret

Després d’una recerca conjunta entre el Museu d’Arqueologia de Catalunya-Ullastret i la Fundació Josep Pla per explorar la relació de l’escriptor amb el jaciment arqueològic d’Ullastret i amb el món de l’arqueologia, ambdues entitats proposem una ruta literària que ens apropi a la realitat de les primeres excavacions, en un indret excepcional de la geografia catalana, a través de la força mitificadora de la paraula. La Ruta Josep Pla a Ullastret consistirà en una passejada pel Puig de Sant Andreu que suma patrimonis, els culturals -l’arqueològic i el literari- i el natural. La confluència d’interessos que va propiciar la trobada de l’escriptor amb els arqueòlegs pioners en l’excavació del jaciment ha ressorgit en aquest projecte.

Ullastret_josep_pla

“Per si fos poc el que representa l’Empordà a conseqüència de la impressionant campanada d’Empúries, aquests últims anys
s’ha descobert en aquestes terres l’establiment antic d’Ullastret, que és literalment sensacional. És ple de grans possibilitats. I com Empúries, Ullastret té a més del gran interès arqueològic un valor que prové de la pròpia situació geogràfica: està situat damunt un pujol que és el centre d’un paisatge meravellós  —potser el millor paisatge terrestre de l’Empordà petit o Baix Empordà.”

Josep Pla. Viatge a la Catalunya Vella. OC IX, 429.

Grups prèvia concertació

Informació i reserves:
Museu d’Arqueologia de Catalunya-Ullastret
Afores, s/n. Puig de Sant Andreu
17114 Ullastret

Tel. 972179058 macullastret.cultura@gencat.cat

Entrades individuals

Sessions i reserves: consulteu l’agenda

Informació i reserves:
Museu d’Arqueologia de Catalunya
Ullastret Afores, s/n. Puig de Sant Andreu
17114 Ullastret

macullastret.cultura@gencat.cat

Recomanem:

Itinerari

1. Muralla
  2. Les Cases
  3. Les Sitges
  4. La cisterna
  5. El Museu
  6. Escultura Miquel Oliva i Prat

Activitat dissenyada per la Fundació Josep Pla, i coproduïda per la Fundació Josep Pla i el Museu d’Arqueologia de Catalunya-Ullastret.