Taller El país del vent. Escola Sant Jordi de Palafrugell. Fundació Josep Pla, 2017.

Tallers educatius

Els tallers que oferim des del nostre Servei Educatiu tenen l’objectiu de despertar l’interès pel text literari a partir de les seves característiques formals: la descripció, la comparació, la metàfora, les imatges, les anècdotes, la ironia… L’experiència contemporània i quotidiana, com ara, l’expressió de sensacions, de sentiments o la difusió d’imatges, ens permetrà copsar la intensitat de cada text.

Josep Pla i els adjectius

“…l’adjectiu ha de ser precís, però també pot ser arriscat i divertit.”

Josep Pla. El meu país. OC VII, 296.

Durant el taller, els participants realitzaran una sèrie d’activitats centrades en l’ús i comprensió dels adjectius, inspirats en l’estil literari de Josep Pla, d’una forma lúdica i experiencial.

1. Introduir la figura i la producció literària de Josep Pla.
  2. Explorar la riquesa i varietat dels adjectius: categoria gramatical, tipologia, usos i capacitat expressiva.
  3. Ampliar el lèxic de l’alumnat i millorar la seva capacitat d’expressió oral i escrita.
  4. Fomentar la comprensió del funcionament de la llengua i l’interès per les estructures gramaticals que la regeixen.
  5. Incentivar el gust per la lectura i millorar la seva capacitat d’interpretació de textos literaris.

• Lectura comprensiva d’un text de Josep Pla.
  • Introducció de les característiques gramaticals bàsiques de l’adjectiu (tipus, flexió i concordança) a través d’una activitat lúdica.
  • Aplicació pràctica dels adjectius: joc en parelles de retrats amagats.
  • Puzzle en grup sobre la concordança dels adjectius.
  • Exploració dels recursos expressius dels adjectius i foment de la pròpia creativitat a través de la reconstrucció d’un text de Josep Pla.
  • Aplicació de l’aprenentatge assolit a través de l’expressió escrita en un text descriptiu (sobre un mateix o un/a company/a).
  • Reflexió conjunta final sobre les característiques i usos dels adjectius

Durada aprox.: una hora i mitja.
Núm. participants: Mínim 20 i màxim 25 participants per grup
Preu: 4,50 € per alumne
Nivells: primer cicle de primària
Més informació, adaptacions i reserves:
info@fundaciojoseppla.cat – 972 30 55 77