Taller El país del vent. Escola Sant Jordi de Palafrugell. Fundació Josep Pla, 2017.

Tallers educatius

Els tallers que oferim des del nostre Servei Educatiu tenen l’objectiu de despertar l’interès pel text literari a partir de les seves característiques formals: la descripció, la comparació, la metàfora, les imatges, les anècdotes, la ironia… L’experiència contemporània i quotidiana, com ara, l’expressió de sensacions, de sentiments o la difusió d’imatges, ens permetrà copsar la intensitat de cada text.

La porta és verda

“…dona als cristalls una qualitat de teixit viscós – d’ulls de pop.”

Josep Pla. El meu país. OC VII, 296.

En aquest taller, els participants tindran l’oportunitat d’endinsar-se en l’univers literari de Josep Pla a partir de l’exploració del poder expressiu dels adjectius. A través d’activitats diverses, aplicant la  seva creativitat descobriran com aquest tipus de mots poden enriquir la nostra percepció i comprensió de la realitat.

Objectius

1. Introduir la figura i la producció literària de Josep Pla, i les característiques principals del seu estil.
  2. Conèixer la riquesa i varietat dels adjectius: categoria gramatical, tipologia, usos i capacitat expressiva.
  3. Identificar els adjectius de la literatura de Josep Pla, i interpretar-los en relació amb la seva obra.
  4. Promoure la interacció i la col·laboració dels membres del grup a través d’exercicis pràctics i dinàmics i l’expressió oral i escrita.
  5. Fomentar la creativitat i l’expressió artística dels participants mitjançant l’elaboració d’un cal·ligrama amb els adjectius seleccionats.

Metodologia

• Introducció a la figura de Josep Pla i al seu estil, amb especial atenció a l’ús particular dels adjectius per crear imatges de gran expressivitat.
  • Presentació de les característiques de l’adjectiu i activitats: cadena de noms i adjectius relacionats, i puzzle de derivació i flexió.
  • Anàlisi de textos de Josep Pla per identificar els adjectius utilitzats i interpretar la seva capacitat expressiva.
  • Activitat de descripció d’estructures amagades i joc d’endevinalles.
  • Creació de cal·ligrama que incorpori adequadament els adjectius treballats.

Durada aprox.: una hora i mitja.
Núm. participants: Mínim 20 i màxim 25 participants per grup
Preu: 4,50 € per alumne
Nivells: primer cicle de primària
Més informació, adaptacions i reserves:
info@fundaciojoseppla.cat – 972 30 55 77