Inscripcions obertes!

Aula de Lletres 23-24

Inscripcions a info@fundaciojoseppla.cat

Paraules de fang. Taller de ceràmica i literatura

Dissabtes, 7, 14 i 21 d’octubre de 2023, de 10.30 h a 13 h
Preu: 80 € (inclou el material i la fornada de la peça)
Inscripcions fins al 30 de setembre de 2023 (places limitades)

“Per a la ceràmica, la terra de la nostra adorable capital és una meravella.”

Josep Pla, Retrats de passaport, OC XVII, p. 33

Descripció

A partir d’una introducció sobre el món de la ceràmica i la relació amb el nostre entorn, de manera pràctica a través d’un tall d’argila per a cada participant experimentarem i entendrem com es comporta el fang sobre les nostres mans, i aprendrem els diversos processos i tècniques de treball del material, posant un èmfasi especial en les tècniques emprades per a la creació de textos sobre argila.

Durant les diverses sessions, es practicarà amb l’argila per crear individualment una peça de fang única, que decorarem amb un text i els motius gràfics i engalbes de colors que ens pugui inspirar la literatura, i que quedaran fixats amb la cuita posterior en un forn de llenya a 1.300º de temperatura.

Al final del taller, cada participant es podrà quedar la peça que hagi elaborat.

Professora: Míriam Seguí Carbonell

Míriam Seguí i Carbonell es una ceramista bisbalenca amb un perfil polivalent adaptat a les noves generacions. S’especialitza en gres i porcellana de formes simples i habituals, modelades a mà i tornejades, cuites en forn de llenya a 1300 ºC. El 2019 comença l’ensenyament en l’àmbit de la ceràmica en diversos centres i escoles. Més informació

Taller d’Escriptura Creativa

Dijous, 22 i 29 de febrer, 7, 14 i 21 de març de 2024, de 17.30 a 19.30 h
Preu: 50 €
Inscripcions fins a l’11 de febrer de 2024

Descripció

Aquest taller fusiona la presa de contacte amb els principis bàsics de la narrativa (creació de personatges, estructura, gèneres…) amb l’experimentació pràctica de creació de textos, a través de l’aplicació de recursos com els jocs creatius i tècniques com l’escriptura automàtica. A través de models d’autors clàssics i actuals, i amb un seguiment en el comentari i propostes de millora dels textos, intentarem expressar-nos i crear lliurement a través de la paraula, buscant dotar-la del nostre segell propi i personal.

Professor: Ramon Bartrina

Imparteix tallers per adults, joves, nens i nenes d’escriptura creativa, poesia, ecopoesia i rapsòdia. Forma part de l’editorial empordanesa Edicions Tremendes. Cofundador de l’Associació cultural Kerunta i membre dels grups poètics: La Companyia (poesia i dansa), Kerunta Poetry (polipoesia) i Teories de la Inspiració (polipoesia audiovisual). Ha publicat dos poemaris: Opmeit i Luciferina. Ha publicat relats i poemes a revistes de paper i digitals. Guanyador del 4t poetry slam Girona.

PROGRAMA DEL CURS

• Creació i evolució de personatges
  • Diàleg
  • Escriptura breu
  • Escriptura automàtica
  • Improvisació

D'esgarrifances i d'esgarrinxades: Taller d'escriptura de poesia

Dimecres 3, 10, 17 i 24 d’abril de 2024, de 17.30 a 20 h
Preu: 50 €
Inscripcions fins al 26 de març de 2024

Descripció

En aquest taller s’escriuran i reescriuran versos, a la recerca de tries i de combinacions singulars de paraules: perquè es faci tan estrany que vagin juntes com que no hi hagin anat sempre.

S’hi llegiran poemes en profunditat, s’hi faran provatures i s’hi rumiaran tots els biaixos que puguin ajudar a  comprendre el que acaba sent impredictible: musicalitat, imatgeria i imaginació, discurs i jocs d’idees, narratologia, subtilitats de l’estil i el llenguatge, sentit i significació, la força de l’enunciació, i totes altres les inconsistències consistents.

Amb un sol objectiu: que cadascú vagi trobant el seu camí personal, i pugui fer un pas endavant en el reconeixement de la seva manera d’escriure.

Professor: Esteve Miralles

Esteve Miralles (1964) ha publicat dos llibres de poemes: Ulls al bosc (2019) i Com si tinguessis temps (2014). Ha traduït poesia (Austen, Blok, Pasternak) i teatre en vers (Molière, Shakespeare), i ha escrit cançons per a cantates i musicals. És autor del dietari Retrobar l’ànima (2013, Premi Marian Vayreda de narrativa), i amb la novel·la El meu Amic (2022) va rebre el Premi Ciutat de Barcelona de literatura catalana.